Friday


Duka Rindu

jika ada yang terbaik buat cinta ini
aku akan lakukan apapun
meski aku harus menderita
andai aku bisa memutar balikan keadaan
kita tidak harus berpisah jauh

ketahuilah
karena hanya antara kita
hanya aku yang mencintaimu
hanya aku yang mengertikan
semua tentang rindu padamu
yang tersimpan dilubuk hati yang paling dalam

luka perih menyayat jantung hati
karena aku tak ingin terluka lagi
memendam rasa tapi tidak bagimu
hanya dengan keadaan yang memisahkan kita
tak akan aku biarkan kekecewaan merajalela

sungguh aku tak ingin ada air mata lagi
yang menitis membasahi pipi
hanya satu pintaku kepadamu kekasih
pergiku kali ini tidak mungkin kembali lagi
menagih cintamu yang tiada buatku
tunggulah waktu itu
saat kedukaan meliliti jiwamu
merangkul segala keinginan yang diimpikan

tahulah kekasih
saat lelah ku sudah tak mampu kubendung lagi
untuk terus biarkan jiwaku lara
kerana melihat ada yang lain
yang kau layan saban waktu
sedang aku terbiar menanti tiap waktu
mengharap aku kau perduli

aku kecewa benar denganmu
aku hanya menjadi barang permainanmu
perluku hanya tatkala kau susah
saat itu berkali aku kau cari
kau mohon bantu
aku kau ungkit sebagai punca terjadi susahmu
kau jadikan aku sebagai mangsa ugutmu
supaya kuterus ada lagi untuk sentiasa bantumu

kau silap sebenarnya kasih
aku ada sebab ku amat sayang padamu
ku amat cinta padamu sayangku
kini biar kau tahu
aku akan pergi tak kembali lagi
aku dah jemu dengan ungkitanmu
semuanya terjadi padamu kau salah aku
cukuplah sekian lama kucuba
memahami dirimu dan menyayang kamu
tapi rupanya kau tak pernah berubah
keras degil dan entah apa lagi

kau tunggulah
saat hidupmu akan makin parah lagi
kerana segala salah silap mu yang lalu
yang kau bubuhnya menjadi salahku
silapku cuma terlalu ikhlas nak membantumu
akibatnya aku pulak yang kau puncakan segalanya
muhasabah lah diri carilah kembali
mengapakah segala perit tak lepas lagi
jangan asyik pindahkan salah pada orang
bercakap seolah sentiasa redho ujian Allah
berserah semua pada Allah
tapi perbuatan masih jauh dengan Allah

saat ini
ku tak bisa lagi untuk terus mengharap
agar kau makin berubah
moga satu hari nanti saat tiada aku lagi
fikirlah muhasabahlah dirimu
carilah manusia lebih baik dariku
kut kalau kau jumpa lagi
yang sanggup susah payah
berkorban demi mahu membantumu
kerana ada aku tidak pernah dihargai
yang kau asyik sebut
akulah pemusnah hidupmu
aku dah jemu mendengarnya
keikhlasanku tidak kau sedari

sedarlah sayangku
sampai kapan pun kehujung nyawaku
cintaku takkan lupus padamu
aku tetap sayangkan dirimu selamanya
tapi untuk kali ini biarlah aku pergi
kerana aku tahu pergiku tidakpun kau peduli
tiadapun rasa kehilanganku wujud dalam jiwamu
malah mungkin telah lama kau tunggu
saat aku tiada lagi dalam hidupmu
moga perpisahan ini membawa berjuta bahagia untukmu


No comments:

Post a Comment